środa, 24 października 2012

Pszeniczne z brewkita - Moje ostatnie piwo *

*/
Tego rodzaju piwo :) czyli z brewkita.

Ponieważ, jak zapewne zauważyliście, warzenie piwa wkręciło mnie i to mocno, na swoje ostatnie piwo z "puchy" wybrałem coś specjalnego. Chcę zakończyć swoją przygodę z "puszkami" w wielkim stylu.

Padło na ... Tarwebier - White beer czyli inaczej mówiąc piwo pszeniczne. Co by było jeszcze bardziej "na bogato" (alias "wypasione") zamiast cukru/glukozy użyłem ekstraktu słodowego pszenicznego.




W dniu 21/10/2012 przygotowałem z dostępnych składników brzeczkę oraz zadałem drożdży.
Fermentacja burzliwa przebiega. jak jej nazwa brzmi. bardzo burzliwie i pojawiła się piana na ok 20 cm .

Zapach z rurki fermentacyjnej wyborny :). BLG 11, czyli jeśli wszystko przebiegnie prawidłowo, będzie około 5 % alkoholu. W moich piwach, jak już pisałem wcześniej, nie chodzi o to, aby alkoholu było dużo, tylko aby smak był wyborny. Dla mnie jest to cel w warzeniu piwa i na tym będę się skupiał najbardziej.
No tak, a ponieważ dopiero się uczę, więc co jak co, ale moich piw bezalkoholowymi  nazwać nie można. Jedno piwo dla "żony " wyszło ok 9% alkoholu.

Dlaczego ostatnie tego typu Piwo :

- w tej wersji  piwowar ma mniejszy wpływ na  ostateczny kształt piwa,
- nie bez znaczenia będzie przejście do kolejnego etapu warzenia piwa czyli samodzielne  ZACIERANIE i samodzielne CHMIELENIE,
- no kwestia finansowa  nie jest bez znaczenia za cenę tego piwa uwarzyłbym kilka warek z zacieraniem.

OŚWIADCZENIE:

Niniejszym ogłaszam, że etap przedszkolny w piwowarstwie zakończył się. Teraz to już na głęboką wodę trzeba iść. Dalej na warzeniu ze słodów skupiać się należy.  

Dzisiaj tj 27/10/2012
piwo osiągnęło BLG 4  tzn gotowy produkt będzie miał  ok 3,6% alkoholu, więc w końcu normalne piwo a nie siekiera :)

Otrzymano 36 butelek po 0,5 litra czyli   18 litrów piwa

Smakowo: piwo dobre, ale... z perspektywy czasu muszę powiedzieć, że piwo zacierane pszeniczne znacznie lepsze od tego z brewkita. To jest porównywalne z lepszymi pszeniczniakami ze sklepowej półki. Dodatkowo dość wysoki jest koszt jego wytworzenia: brewkit najlepszy jest na 15 l, dodatkowo koszt piwa zwiększył ekstrakt słodowy. W sumie: nie warto. Zdecydowanie za tą cenę lepiej uwarzyć 2 zacierane pszeniczne :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz