środa, 11 września 2013

Golden Bitter #54

Kolejna warka wyjściowa rozmnażająca drożdże... I kolejny raz używam nieco innych drożdży, niż planowałam (miały być London ESB)... Mam ewidentnie pecha do zamawiania drożdży. Mam jednak nadzieję, że te drożdże będą równie dobre, co planowane.
Dzisiejsze warzenie trochę na "odwal się", zajmowałam się w międzyczasie mnóstwem innych rzeczy (co nie jet zbyt dobre przy warzeniu piwa)... Na szczęście jednak warzenie niezbyt skomplikowane i nie wymagało nieustającej uwagi.
Wyjściowym pomysłem miało być piwo Archers Golden Bitter, chociaż moje (jak zwykle) będzie odbiegało od pomysłu. Piwo ma być dość jasne (złociste), mocno słodowe, o przyzwoitej, ale nie przesadzonej goryczce.



Golden Bitter
Special/Best/Premium Bitter

Type: Ze Słodów Date: 2013-09-11
Batch Size (fermenter): 19,00 l Brewer: MoLe
Boil Size: 26l
Boil Time: 60 min End of Boil Volume 23 l
Final Bottling Volume: 22l

Składniki
Ilość Nazwa Typ # %/IBU
4,30 kg Pale Ale (5,5 EBC) 100,0 %
Chmiele:
42,00 g East Kent Goldings, [6,50 %] - Gotowanie 60,0 min 34,9 IBUs
1 łyżeczka mchu irlandzkiego (Gotowaniu 10,0 min)
20,00 g Fuggles [4,50 %] - Gotowanie 0,0 min 0,0 IBUs
20,00 g Golding UK [6,50 %] - Gotowanie 0,0 min 0,0 IBUs
Drożdże 
WLP041 Pacific Ale

Beer Profile
Est Original Gravity: 11,583 Plato Measured Original Gravity: 12 BLG
Est Final Gravity: 2,910 Plato Measured Final Gravity: 2 BLG
Estimated Alcohol by Vol: 4,6 % Actual Alcohol by Vol: 5,3%
Bitterness: 34,9 IBUs Calories: 451,8 kcal/l
Est Color: 8,1 EBC

Mash Profile
Mash Name: Single Infusion, Medium Body
Total Grain Weight: 4,30 kg
Sparge Water: 20l
Sparge Temperature: 78C

Krok Zacierania
Mash In Dodaj 12,00 l wody w75C - 70 C 90 min
Sparge Step: Wysładzanie 24,36 l wody o temp 75,6 C

Etykieta:
 

 

9 komentarzy:

  1. hehehe, tak to jest, jak mi posta wywala i piszę od nowa ;) dzięki za czujność. Drożdże WLP041 Pacific Ale

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam

    Przepraszam, że nie odnoszę się bezpośrednio do tematu, ale nie mogę znaleźć na blogu jakiegoś "kontaktu". Przypadkiem zauważyłem, że mieszkasz w Mysłowicach i jestem w szoku, bo od kilku lat także intensywnie dość "param" się tym hobby i miło by było poznać piwowarkę być może z osiedla.

    Jeśli natkniesz się na ten post i będziesz zainteresowana kontaktem, podaję maila: grzegorz@goldpak.pl

    Pozdrawiam
    Grzegorz aka "Guzz, browar Szypy

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja mam pytanie - jak przebiega refermentacja z ksylitolem skoro to nie cukier tylko alkohol ? Drożdże to jakoś "zjadają" ?

    OdpowiedzUsuń
  4. nie re-fermentacja przebiega przy użyciu cukru/glukozy normalnie !!! ksylitol zawsze dodajemy ekstra dodatkowo. drożdże nie robią nic ksylitolowi więc piwo by sie nie nagazowało jakbyś dał tylko ksylitol

    OdpowiedzUsuń
  5. OK, czyli coś jak laktoza w milk stoucie, chodzi tylko o dodanie słodkiego posmaku. A tak na marginesie - po co te trzy wykrzykniki ?

    OdpowiedzUsuń
  6. dokładnie po to samo. Ksylitol mi osobiście najlepiej smakuje niż np. słodziki :P więc z czystym sumieniem polecam go.

    Sorki za (!!!) zagalopowałem się :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Sam myślałem nad ksylitolem, ale cena mnie zniechęca, po prostu jest drogi :-(

    OdpowiedzUsuń
  8. faktyczne cena nie fajna. Polecam aledrogo gdzie wychodzi najtaniej za 3 kg paczkę. Wydawać by się mogło, że to dużo ale jak masz np kobietę, która się odchudza to niech zamiast cukru lub jakiegoś gównianego słodzika używa ksylitolu--> przynajmniej nie szkodzi sobie :)

    OdpowiedzUsuń