czwartek, 4 października 2012

Cydr 2 (jabłko-gruszka)


Tak się zastanawiałem, kiedy uda mi się zajechać tą rosyjską sokowirówkę??? Z przykrością informuję was, że starcie ja + żona vs. rosyjska sokowirówka skończyło się wynikiem 0 - 1 dla sokowirówki. Udało się zebrać 25 litrów soku jabłkowo-gruszkowego, natomiast sokowirówka zrobiła się "lekko" ciepła.  Mam obawę graniczącą z pewnością, że ta sokowirówka mnie przeżyje ... i będzie działać kolejne 30 lat co najmniej.

Drożdże zadane  i spokojnie czekamy, aż zacznie działać po raz kolejny MAGIA.

Porada dnia dla osób nie lubiących czyścić jabłek (pestki): jest na rynku takie plastikowe COŚ , które służy do przeciśnięcia jabłka, wycięcia gniazda nasiennego i od razu  kroi na idealne ćwiartki, w sam raz do sokowirówki. Cena to chyba  ok 12zł, gigantyczna oszczędność czasu, oszczędność nerwów i dlaczego ja wcześniej tego nie kupiłem ?!!

Skład :
  • Dużo jabłek ok 70%
  • Mniej gruszek ok 30%

Drożdże do tokaja + pożywka do drożdży


Przepis jest bardzo skomplikowany i proszę przestrzegać co do grama ;)  

w dniu 28/10/2012 otrzymano 30 butelek, czyli  15 litrów cydru jabłkowo-gruszkowego o BLG 1, czyli alkoholu znowu dużo ok  8% (bardzo dużo wytrąciło się osadu drożdżowego, stąd utrata ilościowa).
Najtrudniejsza część, to wytrzymać 6 miesięcy leżakowania :( - podobno cydr jest najlepszy dopiero po takim czasie.

Uwagi po czasie:
-klarowny 
-lekko gazowany
 -polecam dla osób szczególnie lubiących piwa jabłkowe czy cydry 
-wersja mocno wytrawna nie chmielona
werdykt: 8/10 UWAGA! cydr zyskuje pełnię smaku po co najmniej pół roku leżakowania. Zrobił się klarowny, mocno aromatyczny, lekko nagazowany. REWELACYJNY!

 

5 komentarzy:

  1. Jeszcze jest inne narzędzie do wyciągania gniazd nasiennych, które tylko je wyjmuje, a jabłko pozostaje całe ;)

    A tak wogóle to zastanawiam się czy będzie szansa kosztować te Twoje cuda ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak się uleżą oraz jak pooddaje swoje długi to jak najbardziej (no i jak coś zostanie)
    Dodam, że w wielu miejscach piwo traktowane jest jak waluta ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zrobiłem taki cydr z soku od Słonecznej Tłoczni i póki co (leży dopiero półtora miesiąca) jeszcze się nie sklarował. Zobaczymy co będzie dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten wyszedł u nas wyjątkowo klarowny, natomiast czyste jabłko - jest do tej pory dość mętne. A leżakować (niestety) musi co najmniej pół roku...

    OdpowiedzUsuń
  5. "polecam dla osób szczególnie lubiących piwa jabłkowe czyli cydry "
    Cydr to nie piwo jabłkowe, cydr to cydr, pozatym ok, dobrze schłodzony , idealny na upalne dni ;)

    OdpowiedzUsuń